Mniej niż 1000 słów o feedbacku.
Oto Feedback. Możemy przekazać go na wiele różnych sposobów. Jednak na prośbę fantastycznego managera, którego mam przyjemność szkolić poniżej opisuję zastosowanie
i przykłady metody RTD.
Poniżej znajdziesz kluczowe informacje o metodzie udzielania feedbacku - RTD. Metoda ta wymaga określonych umiejętności po stronie nadawcy. Jednak osoba obdarowana takim feedbackiem, otrzymuje dawkę rzeczowych informacji jak dokładnie należy postępować.

W metodzie RTD przedstawiamy feedback przy użyciu 5 punktów opisanych powyżej. Jeśli początkowo będziesz mieć trudność z udzieleniem feedbacku zgodnie ze wskazaną kolejnością, możesz swobodnie rotować punkty od 1-4.

Zakładając, że kierujemy feedback metodą RTD do naszego pracownika, punkt pierwszy mówi o tym co pracownik powinien zacząć robić, a czego nie robił do tej pory. Powyżej przedstawiam przykład, jak nie powinno się formułować punktu nr 1. Slajd zawiera również prawidłowo brzmiący punkt 1.
*Dla ułatwienia odczytu slajdów: Zawsze w "..." podana jest wersja prawidłowa.
Główną funkcją Feedbacku jest zmotywowanie drugiej osoby do działania, dlatego ważne jest aby 5 punkt został jako zakończenie feedbacku. W piątym punkcie wzmiacniamy drugą osobę, poprzez docenienie tego, co jest prawidłowo wykonywane.

Poniżej przykład całego feedbacku, przedstawionego metodą RTD.

Więcej o ogólnych warunkach udzielania feeedbacku, znajdziesz w kolejnym artykule ABC Feedbacku.