Coach też gotuje :)

Postanowiłam podzielić się przepisem na rewelacyjną sałatkę. Jeśli lubsz ciekawe i bogate fuzje smakowe,

pokochasz ten przepis! porcja dla 2 osób

Co bedziesz potrzebować?

MELASA Z GRANATU - sprzedawana w butelkach używać będzemy pół szklanki

MARCHEWKI - 4 szt

RUKOLA - 1 opakowanie

SUSZONA ŻURAWINA

KASZA QUINOA (komosa ryżowa) - 125g

por - 1sz

OLEJ ( polecam kokosowy, może być roślinny)

OLIWA Z OLIWEK- 1 szklanka

SOK Z CYTRYNY - 3 duże łyżki

KROK1:

Zacznij od marchewki - zaoszczędzisz czas. Marchewkę obieramy i kroimy w poprzek. Rozgrzewamy piekarnik do 220 stopni Celsjusza. Układamy marchewkę w naczyniu żaroodpornym bądź na folii aluminiowej, tak aby w miarę możliwości nie nachodziła na siebie. Polewamy marchewkę dwiema łyżkami oliwy z oliwek, solimy i przeprzymy. Pieczemy je aż będą złocisto-brązowe, ok 30-35 minut.

KROK 2:

Pora obieramy z wierzchniej warstwy i kroimy w pół długości. Będziemy potrzebować tę połowę pora z białą częścią

- kroimy w cienkie paski wzdłuż.

Na rozgrzanym oleju smażymy pora,aż będzie złocisto brazowy, ok 30 sekund.

Na jedną rundę smażenia zaleca się nie więcej niż jedną garść pora wkładać do garnka. Solimy pora w trakcie smażenia.

Po usmażeniu wykładamy na ręcznik papierowy aby wchłonął nadmiar tłuszczu.

KROK 3:

Sos - wlewamy do małego naczynia ( np.miska) sok z cytryny, melasę, 3/4 kubka oliwy z oliwek, 1 łyżeczkę soli, dużą szczyptę pieprzu.

KROK 4:

Quinoa - gotujemy zgodnie z wytycznymi na opakowaniu.

KROK 5:

Łączymy składniki: W dużym garnku mieszamy upieczoną marchewkę z quinoą oraz połowę naszego sosu. Próbujemy i przyprawiamy jeśli jest potrzeba.

Natępnie do rukoli wlewamy kolejna część sosu, jeśli uznasz, że nie ma potrzeby wlewać całego - ta część która zostanie może stać w lodówce przez 5 dni.

Rada: Istotne jest aby rukolę skropić sosem zaraz przed podaniem ( kiedy biorę sałatke do pracy pakuje rukolę osobno od reszty i trochę sosu w drugi pojemik, osobno również paseczki pora).

KROK 6:

Serwujemy warstwy. 1. Pierwsza na talerzu kładziemy rukolę. Następnie marchewkę z kaszą, dorzucamy suszoną żurawinę ( ile kto chce) a na samą górę paseczki pora. Całość warto skropić malasą z granatu.

Smacznego!

ORYGINALNY PRZEPIS ZNAJDZIESZ POD:

http://cooking.nytimes.com/recipes/1016239-quinoa-salad-with-roasted-carrots-and-frizzled-leeks

#Coach #Sałatka #Przepis

Proponowany post