SZKOLENIE

KOMUNIKACJA DLA PRZYWÓDCÓW

Grupa docelowa:

Szkolenie dedykowane jest dla każdego, kto w życiu zawodowym zarządza.

 

Zakres szkolenia:

  • komunikacja interpersonalna i style komunikowania się

  • jak dobierać komunikat do odpowiedniej mentalności rozmówcy, czyli komunikacja w białych rękawiczkach

  • komunikacja werbalna i niewerbalna

  • bariery w komunikacji

  • metody efektywnej komunikacji -  intencja a interpretacja

  • praca z nawykiem – jak wyzbyć się niechcianych nawyków, które tworzą szumy komunikacyjne?

  • komunikacja a cel – dualizm celów: cel twardy i cel miękki

  • jak zamienić minus na plus?  - jaka intencja, tak naprawdę kryje się w komunikacje rozmówcy

 

Cel szkolenia: 

  • uzupełnienie wiedzy teoretycznej

  • pokazanie jak słuchać przez pryzmat rozmówcy

  • uzmysłowienie uczestnikom, jaki wpływ na odbiór ich samych maja ich złe nawyki komunikacyjne

  • ćwiczenie wybranych nawyków ułatwiających komunikację

  • uświadomienie uczestnikom, że chociaż ludzie różnią się między sobą, każdy posiada własne unikalne zdolności i oryginalne spojrzenie na świat

 

Kompetencje nabyte przez uczestnika:

  • rozwinięcie umiejętności asertywnego komunikowania się

  • eliminowanie słów osłabiających wypowiedz w tym języka egocentrycznego

  • słowa i sformułowania wzmacniające lub osłabiające  całość wypowiedzi

  • budowanie właściwego wizerunku poprzez odpowiedni dobór słów

  • poszerzenie umiejętności używania języka korzyści

  • odczytywanie intencji rozmówcy

  • wyćwiczenie umiejętności widzenia zagadnień z perspektywy innych osób ( II i III postawa percepcyjna)

 

Organizacja szkolenia:

  • Czas trwania szkolenia: 7 h

  • Forma Szkolenia: 80% czasu ćwiczenia praktyczne, 20% czasu wykład

  • W trakcie szkolenia przerwa lunchowa: 45 min.